Oferta szkoleń na
2013 rok
dla Ośrodków Wsparcia
Ekonomii Społecznej
i Centów Integracji
Społecznej
Oferta szkoleń została
przygotowana w oparciu o badanie potrzeb szkoleniowo-doradczych Ośrodków
Wsparcia Ekonomii Społecznej, które zostało przeprowadzone w ramach projektu
„Zintegrowany system wsparcia ekonomii społecznej” realizowanego w ramach
działania 1.2 Wsparcie systemowe instytucji pomocy społecznej i integracji,
Priorytet I: zatrudnienie i integracja społeczna w ramach Europejskiego
Funduszu Społecznego.
Planowane szkolenia dla Ośrodków
Wsparcia Ekonomii Społecznej:
Szkolenie
|
Termin
|
Miejsce
|
Uwagi
|
Uwarunkowania prawne w działalności podmiotów
ekonomii społecznej.
|
25-27.03.2013
|
Szczecin
|
rekrutacja w toku
|
Funkcjonowanie przedsiębiorstwa społecznego na rynku.
|
17–19.04.2013
|
Lublin
|
rekrutacja w toku
|
Zarządzanie marką przedsiębiorstwa społecznego.
|
24–26.04.2013
|
Gdańsk
|
rekrutacja w toku
|
Instrumenty animacji i diagnozy dla Doradców OWES.
|
15–17.05.2013
|
Rzeszów
|
rekrutacja w kwietniu
|
Praca
z osobami w trudnej sytuacji życiowej w zakresie ich aktywizacji
zawodowej.
|
22–24.05.2013
|
Wrocław
|
rekrutacja w kwietniu
|
Funkcjonowanie przedsiębiorstwa społecznego na
rynku.
|
12–14.06.2013
|
Białystok
|
rekrutacja w maju
|
Instrumenty animacji i diagnozy dla Doradców
OWES.
|
24–26.06.2013
|
Warszawa
|
rekrutacja w maju
|
Prawne aspekty działania spółdzielni socjalnej.
|
3–5.07.2013
|
Kraków
|
rekrutacja w czerwcu
|
Ocena biznes planów zakładanych spółdzielni
socjalnych.
|
4–6.09.2013
|
Katowice
|
rekrutacja w sierpniu
|
Planowane szkolenia dla Centrów
Integracji Społecznej:
Szkolenie
|
Termin
|
Miejsce
|
Uwagi
|
Psychologiczne aspekty pracy z uczestnikami CIS.
|
3–5.06.2013
|
Gdańsk
|
rekrutacja w maju
|
Szczegółowe informację na temat najbliższych szkoleń:
UWARUNKOWANIA
PRAWNE W DZIAŁALNOŚCI PODMIOTÓW EKONOMII SPOŁECZNEJ
25-27 marca 2013 roku w Szczecinie
Celem
szkolenia jest:
Zdobycie przez
doradców/doradczyń OWES wiedzy i kompetencji z zakresu uwarunkowań prawnych w działalności podmiotów ekonomii społecznej
niezbędnej do właściwego udzielania doradztwa dla PES.
Zarys programu:
1.
Różne
formy prowadzenia działalności gospodarczej w ramach III sektora, podobieństwa
i różnice pomiędzy różnymi formami (stowarzyszenie, fundacja, spółdzielnia,
spółdzielnia socjalna, spółdzielnia osób prawnych), wady i zalety etc.
2.
Działalność
w III sektorze a zapisy ustaw dot. prowadzenia działalności gospodarczej.
Obowiązki podmiotów III sektora (sprawozdawczość, regulaminy wewnętrzne,
pozwolenia, ochrona danych osobowych, przeciwdziałanie praniu brudnych
pieniędzy etc.).
3.
Rejestracja
działalności gospodarczej oraz wprowadzenie zmian w KRS, praca z PKD, obowiązki
podatkowe.
4.
Działalność
gospodarcza, statutowa działalność odpłatna i nieodpłatna.
5.
Rola
osób na poszczególnych szczeblach struktury organizacyjnej (członek zarządu,
rady, walnego zgromadzenia etc.).
6.
Kontrole.
7.
Najczęściej
pojawiające się problemy w działalności (m.in. sprawy członkowskie, rezygnacja
członków zarządu, zwoływanie walnych zgromadzeń, konflikty interesów członków i
zarządu).
8.
Postępowanie
naprawcze.
9.
Dotacje.
FUNKCJONOWANIE
PRZEDSIĘBIORSTWA SPOŁECZNEGO NA RYNKU
17-19 kwietnia 2013
roku w Lublinie
12-14 czerwca 2013
roku w Białymstoku
Celem szkolenia jest:
Dostarczenie
doradcom/doradczyniom OWES wiedzy i praktycznych przykładów z zakresu funkcjonowania
przedsiębiorstwa społecznego na rynku, przygotowania doradców do wspierania
funkcjonujących PES w podejmowaniu działań związanych z rozwojem firmy lub
wdrażaniem planu naprawczego.
Zarys programu:
1.
Rozwój
przedsiębiorstwa społecznego:
a.
techniki
pozyskiwania i utrzymania klientów,
b.
zmiana
profilu, nowe pola działalności,
c.
ekspansja
na rynku,
d.
modele
biznesowe i ich ocena,
e.
studium
wykonalności przedsięwzięć inwestycyjnych,
f.
zarządzanie
projektami biznesowymi,
g.
programy
specjalne w Urzędach Pracy i finansowanie zwrotne – możliwości finansowania
tworzenia i rozwoju spółdzielni socjalnych,
h.
współpraca
z biznesem. Tworzenie klastrów i porozumień branżowych.
2.
Zarządzanie
firmą w kryzysie:
a.
sytuacje
kryzysowe w działaniu przedsiębiorstwa,
b.
zarządzanie
ryzykiem i zmianą, wypracowanie wspólnych decyzji,
c.
zarządzanie
personelem,
d.
mentoring
i coaching,
e.
postępowanie
naprawcze, ścieżki dalszego postępowania,
f.
ogłoszenie
upadłości.
ZARZĄDZANIE MARKĄ PRZEDSIĘBIORSTWA SPOŁECZNEGO
24-26 kwietnia 2013 roku w Gdańsku
Celem szkolenia jest:
dostarczenie
doradcom/doradczyniom OWES wiedzy na temat siły marki, doskonalenie w praktyce sztuki
budowania silnej marki, będącej jednym z kluczowych czynników sukcesu na rynku,
nabycie umiejętności budowania strategii marki, wykorzystywania brand
management w przedsiębiorstwach społecznych.
Zarys programu:
1.
Kreowanie
marki – źródła kapitału marki, tożsamość marki, wartość marki, identyfikacja
grup docelowych a budowanie marki, wizerunek marki.
2.
Strategia
marki – dobór strategii marki, określenie celów strategicznych, wizerunkowych
i marketingowych marki, proces tworzenia marki.
3.
Kształtowanie
marki – cykl życia marki, marka w procesie, pozycjonowanie marki, wprowadzanie
marki na rynek, zarządzanie obecnością i wartością marki, projektowanie
doświadczenia i stanu emocjonalnego odbiorcy marki.
4.
Zarządzanie
marką – zarządzanie produktem, usługami i usługami wspierającymi produkt, cena
i dystrybucja w zarządzaniu marką, strategie ewolucji marki, efektywny
dobór kanałów komunikacyjnych marki, zarządzanie zintegrowaną komunikacją
marketingową marki.
5.
Monitoring
marki – brand watching, wzmacnianie marki, rewitalizacja marki.
6.
Budowanie
strategii marki – warsztaty.
Formularze zgłoszeniowe dostępne na www.spoldzielnie.org.pl
Prosimy nadsyłać do Związku Lustracyjnego
Spółdzielni Pracy na adres
Specjalisty ds. szkoleń doradczych: artur@spoldzielnie.org.pl
Specjalisty ds. szkoleń doradczych: artur@spoldzielnie.org.pl
Bieżące informacje
dotyczące szkoleń i doradztwa zamieszczane są na www.ekonomiaspoleczna.pl, www.spoldzielnie.org.pl i na stronach internetowych organizacji prowadzących
Centra Ekonomii Społecznej w ramach projektu.
Kontakt:
Centrum Ekonomii
Społecznej w Krakowie
Związek Lustracyjny
Spółdzielni Pracy
ul.
Malborska 65, 30-646 Kraków
T/F: (12) 655-10-17, (12)
655-71-01, (12) 265-73-90, www.spoldzielnie.org.pl
kontakt:
Anna Bulka, Kierownik CES, e-mail: anna@spoldzielnie.org.pl
Katarzyna Wiecha, Doradczyni CES,
e-mail: katarzyna@spoldzielnie.org.pl
Artur Then, Specjalista ds.
szkoleń doradczych, e-mail: artur@spoldzielnie.org.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz