piątek, 15 marca 2013


Oferta szkoleń na 2013 rok
dla Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej
i Centów Integracji Społecznej

Oferta szkoleń została przygotowana w oparciu o badanie potrzeb szkoleniowo-doradczych Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej, które zostało przeprowadzone w ramach projektu „Zintegrowany system wsparcia ekonomii społecznej” realizowanego w ramach działania 1.2 Wsparcie systemowe instytucji pomocy społecznej i integracji, Priorytet I: zatrudnienie i integracja społeczna w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Planowane szkolenia dla Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej:

Szkolenie
Termin
Miejsce
Uwagi
Uwarunkowania prawne w działalności podmiotów ekonomii społecznej.
25-27.03.2013
Szczecin
rekrutacja w toku
Funkcjonowanie przedsiębiorstwa społecznego na rynku.
17–19.04.2013
Lublin
rekrutacja w toku
Zarządzanie marką przedsiębiorstwa społecznego.
24–26.04.2013
Gdańsk
rekrutacja w toku
Instrumenty animacji i diagnozy dla Doradców OWES.
15–17.05.2013
Rzeszów
rekrutacja w kwietniu
Praca z osobami w trudnej sytuacji życiowej w zakresie ich aktywizacji zawodowej.
22–24.05.2013
Wrocław
rekrutacja w kwietniu
Funkcjonowanie przedsiębiorstwa społecznego na rynku.
12–14.06.2013
Białystok
rekrutacja w maju
Instrumenty animacji i diagnozy dla Doradców OWES.
24–26.06.2013
Warszawa
rekrutacja w maju
Prawne aspekty działania spółdzielni socjalnej.
3–5.07.2013
Kraków
rekrutacja w czerwcu
Ocena biznes planów zakładanych spółdzielni socjalnych.
4–6.09.2013
Katowice
rekrutacja w sierpniu

Planowane szkolenia dla Centrów Integracji Społecznej:

Szkolenie
Termin
Miejsce
Uwagi
Psychologiczne aspekty pracy z uczestnikami CIS.
3–5.06.2013
Gdańsk
rekrutacja w maju




Szczegółowe informację na temat najbliższych szkoleń:
UWARUNKOWANIA PRAWNE W DZIAŁALNOŚCI PODMIOTÓW EKONOMII SPOŁECZNEJ
25-27 marca 2013 roku w Szczecinie
Celem szkolenia jest:
Zdobycie przez doradców/doradczyń OWES wiedzy i kompetencji z zakresu uwarunkowań prawnych w działalności podmiotów ekonomii społecznej niezbędnej do właściwego udzielania doradztwa dla PES.

Zarys programu:
1.    Różne formy prowadzenia działalności gospodarczej w ramach III sektora, podobieństwa i różnice pomiędzy różnymi formami (stowarzyszenie, fundacja, spółdzielnia, spółdzielnia socjalna, spółdzielnia osób prawnych), wady i zalety etc.
2.    Działalność w III sektorze a zapisy ustaw dot. prowadzenia działalności gospodarczej. Obowiązki podmiotów III sektora (sprawozdawczość, regulaminy wewnętrzne, pozwolenia, ochrona danych osobowych, przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy etc.).
3.    Rejestracja działalności gospodarczej oraz wprowadzenie zmian w KRS, praca z PKD, obowiązki podatkowe.
4.    Działalność gospodarcza, statutowa działalność odpłatna i nieodpłatna.
5.    Rola osób na poszczególnych szczeblach struktury organizacyjnej (członek zarządu, rady, walnego zgromadzenia etc.).
6.    Kontrole.
7.    Najczęściej pojawiające się problemy w działalności (m.in. sprawy członkowskie, rezygnacja członków zarządu, zwoływanie walnych zgromadzeń, konflikty interesów członków i zarządu).
8.    Postępowanie naprawcze.
9.    Dotacje.
FUNKCJONOWANIE PRZEDSIĘBIORSTWA SPOŁECZNEGO NA RYNKU
17-19 kwietnia 2013 roku w Lublinie
12-14 czerwca 2013 roku w Białymstoku

Celem szkolenia jest:
Dostarczenie doradcom/doradczyniom OWES wiedzy i praktycznych przykładów z zakresu funkcjonowania przedsiębiorstwa społecznego na rynku, przygotowania doradców do wspierania funkcjonujących PES w podejmowaniu działań związanych z rozwojem firmy lub wdrażaniem planu naprawczego.

Zarys programu:
1.    Rozwój przedsiębiorstwa społecznego:
a.     techniki pozyskiwania i utrzymania klientów,
b.     zmiana profilu, nowe pola działalności,
c.      ekspansja na rynku,
d.     modele biznesowe i ich ocena,
e.     studium wykonalności przedsięwzięć inwestycyjnych,
f.      zarządzanie projektami biznesowymi,
g.     programy specjalne w Urzędach Pracy i finansowanie zwrotne – możliwości finansowania tworzenia i rozwoju spółdzielni socjalnych,
h.     współpraca z biznesem. Tworzenie klastrów i porozumień branżowych.
2.    Zarządzanie firmą w kryzysie:
a.     sytuacje kryzysowe w działaniu przedsiębiorstwa,
b.     zarządzanie ryzykiem i zmianą, wypracowanie wspólnych decyzji,
c.      zarządzanie personelem,
d.     mentoring i coaching,
e.     postępowanie naprawcze, ścieżki dalszego postępowania,
f.      ogłoszenie upadłości.
ZARZĄDZANIE MARKĄ PRZEDSIĘBIORSTWA SPOŁECZNEGO
24-26 kwietnia 2013 roku w Gdańsku
Celem szkolenia jest:
dostarczenie doradcom/doradczyniom OWES wiedzy na temat siły marki, doskonalenie w praktyce sztuki budowania silnej marki, będącej jednym z kluczowych czynników sukcesu na rynku, nabycie umiejętności budowania strategii marki, wykorzystywania brand management w przedsiębiorstwach społecznych.

Zarys programu:
1.    Kreowanie marki – źródła kapitału marki, tożsamość marki, wartość marki, identyfikacja grup docelowych a budowanie marki, wizerunek marki.
2.    Strategia marki – dobór strategii marki, określenie celów strategicznych, wizerunkowych i marketingowych marki, proces tworzenia marki.
3.    Kształtowanie marki – cykl życia marki, marka w procesie, pozycjonowanie marki, wprowadzanie marki na rynek, zarządzanie obecnością i wartością marki, projektowanie doświadczenia i stanu emocjonalnego odbiorcy marki.
4.    Zarządzanie marką – zarządzanie produktem, usługami i usługami wspierającymi produkt, cena i dystrybucja w zarządzaniu marką, strategie ewolucji marki, efektywny dobór kanałów komunikacyjnych marki, zarządzanie zintegrowaną komunikacją marketingową marki.
5.    Monitoring marki – brand watching, wzmacnianie marki, rewitalizacja marki.
6.    Budowanie strategii marki – warsztaty.

Formularze zgłoszeniowe dostępne na www.spoldzielnie.org.pl

Prosimy nadsyłać do Związku Lustracyjnego Spółdzielni Pracy na adres
Specjalisty ds. szkoleń doradczych: artur@spoldzielnie.org.pl
Bieżące informacje dotyczące szkoleń i doradztwa zamieszczane są na www.ekonomiaspoleczna.pl, www.spoldzielnie.org.pl i na stronach internetowych organizacji prowadzących Centra Ekonomii Społecznej w ramach projektu.
Kontakt:
Centrum Ekonomii Społecznej w Krakowie
Związek Lustracyjny Spółdzielni Pracy
ul. Malborska 65, 30-646 Kraków
T/F: (12) 655-10-17, (12) 655-71-01, (12) 265-73-90, www.spoldzielnie.org.pl
kontakt: Anna Bulka, Kierownik CES, e-mail: anna@spoldzielnie.org.pl
             Katarzyna Wiecha, Doradczyni CES, e-mail: katarzyna@spoldzielnie.org.pl
             Artur Then, Specjalista ds. szkoleń doradczych, e-mail: artur@spoldzielnie.org.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz